diumenge, 24 de març del 2019

Els Shinrin-yoku (banys de bosc)

Els japonesos fa anys que exploren els beneficis que tenen els boscos per a la salut humana i els 'shinrin-yoku' ( banys de bosc) ja tenen més de dos milions de seguidors al país nipó. La coneguda com a medicina forestal s'ha estès cap a Corea del Sud, els Estats Units i el Canadà, i ara arriba a Catalunya. L'organització Acció Natura ha impulsat el projecte 'Sèlvans', que té per objectiu crear una xarxa de boscos terapèutics arreu del país. El projecte també vol contribuir a millorar l'economia local i la conservació dels boscos. (Diari Ara)
Què és un bany forestal?
Tu entra en un bosc...
Quin bosc és el seu favorit?
Els pirinencs, l’espessa Selva Negra alemanya, els boscos colossals de Nova Zelanda, els virginals de Tasmània, la Patagònia..
Així qualsevol...
No, no busquis excuses: hi ha boscos a prop, tots tenim algun bosc a mà.
Posem que entro: què faig?
Camina.
Camino.
Abans jo corria: era runner, m’agradava córrer pel bosc. Un dia, crac! El peu.
Es va trencar?
Vaig patir una lesió molt dolorosa, vaig haver de deixar de córrer. I un dia vaig tornar al bosc... a caminar. Va ser una revelació!
Què va descobrir?
L’atmosfera del bosc, les aromes del terra, el perfum de les floracions, la tremolor de les branques, la fricció de les fulles amb la brisa, la música dels ocells, el tacte dels troncs...
(Font La Vanguardia)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada